Rosa Lördag Modevisningen

Tänkte skriva ett inlägg nu om Rosa Lördagen nu i lördags då vi hade våran modevisning.

Dagen började med att jag vaknade ca kl 06. Gjorde mig i ordning packade ner alla saker som jag skulle ha med mig och åt frukost. Gick ut till bussen som skulle gå typ 7.40 men så åkte den förbi mig precis när jag hade kommit ut så jag missade bussen. Gick till 7:ans busshållplats men den kom inte så jag fick gå upp på stan.
Framme vid Träffpunkt satte vi upp catwalken.

Lite senare kom frisörerna som skulle fixa vårat hår och make up.
Det är så skönt när någon fixar ens hår! haha skulle kunna anställa någon som gör det varje morgon på mig.
och sminket var det ju bara att titta upp, ned och blund sen var det också klart!
Men jag har lite svårt när nån annan ska lägga eyeliner eller skugga precis under ögat. Tycker det är lite obehagligt för det känns som om den ska peta mig i ögat, haha.

Klockan 12 var första visningen. Allt gick väl bra förutom att man gick lite för fort ute på catwalken. Men det gick ju inte direkt att sakta ned eftersom takten i musiken var ganska snabb. Man får värsta kicken när man kommer ut på catwalken, man vill bara ge gärnet!

Efter första visningen gick jag, Sandra och Camilla till La Baguette och köpte med oss mat.
Sandra börja snacka något om att spindlarna i Australien är som människor. Haha, jag fatta noll men hon är rolig hon.

Klockan 14 var andra visningen. Gick bättre att gå den här men jag tyckte ändå att första var bäst! ;)
Sen efter var det bara att städa och röja undan catwalken och i konferansrummet där vi hade gjort i ordning oss i.
Tog bussen hem och var helt slut!



Dålig och fläckig bild från mobilen.
Men det är på mitt smink iallfall.
Det är ljuset som gör att ena ögat är lite ljusare än andra
men det ska inte vara så...


Sandra visade hur man skulle göra. Hahaha



Sandra i kläder från Blu di Blu


Jag i kläder från Blu di Blu


Elin E i kläder från Blu di Blu.
Måste bara säga att utan henne hade det inte blivit
någon modevisning. Det var hon som styrde upp allt.
Hon var jätteduktig!



Maja i kläder från Sisters


Sandra i kläder från Sisters


Maja i kläder från MQ (om jag inte minns fel)



Bilder: jag (2 översta)
& Majas pappa

Följ min blogg med bloggkoll

Kommentarer
Josefin kommenterade:

sv: din blogg är också fin:)

kul med modevisning!

2008-10-27 @ 19:19:06
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Lisa kommenterade:

Åh Sandra söte!

Ni ser ju verkligen ut som modeller båda två ju! :o

2008-10-27 @ 21:54:08
URL: http://silverskugga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0