Nudelgröt

Eftersom vi är lediga från skolan idag så måsteag fixa min mat själv.
Orkade inte lägga ned så mycket tid så tänkte att det får bli nudlar.
Jag kokar uppvattnet och slänger i nularna och sätter mig vid datorn. Råkade glömma bort tiden och när jag går ut för att kolla om dom är färdiga så har allt vatten dunstat bort och några nudlar är fastbrända i botten!
När jag häller i kryddan (som förövrigt sitter fast innuti påsen och får skrapas ut) så får jag typ mosa och vända runt nudlarna för att kryddan ska fördelas jämt.
Det gick snabbt att äta upp eftersom allt satt i hopp i en gegig klump, skulle kunna säga att det var en grötklump. Blä!


Äckel päckel klibb nudlar!

Kommentarer
anna kommenterade:

Men det där är Sveriges godaste nudlar & jag har aldrig några prob med att laga dom (Y)

2008-12-10 @ 20:21:13
URL: http://annaringbys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0